tänka sig, mårtens blogg lever igen :O

jag vet att min blogg har varit lite livlös, och inte alltför uppdaterad och jag får försöka bättra mig på det..
kommer inte ihåg när jag skrev senast menjag kan ge en liten återblick från senaste veckan

lördag åkte vi ner till san francisco trots att vi alla tre mådde finfint med flunsan och hela köret... men det måste vara nåt speciellt med havet där nere som gör att man frisknar till (eller annars är det all marijuanarök som flyger omkring i luften =D haha). Jag bodde hos min värdsyster på den klassiska hippiegatan Haight-Ashbury. Men ni behöver inte vara oroliga det pågick inget drogande där.

Under helgen agerade vi turister och kollade in downtown, golden gate park, åkte över till alcatraz, åkte bil uppför alla backar(ni som klagar över att cykla upp för glotterbacken kan ju slänga er i väggen, jag har nog inte sett nåt liknande som dom backarna) och åka nerför Lombard street som är den svängigaste backen i världen (tror jag). Jag kom fram till att att åka bil i san francisco är som en ända stor gigantisk bergóchdalbana.

På söndagen åkte vi även ut till golden gate bridge för att gå över bron när det var solnedgång :D det var riktigt tufft faktiskt, och vilken utsikt man har över staden från den bron =D

Sen var det dags att åka hem måndag, så jag missade tyvärr sonata arcticakonserten.

Tisdag ägnades åt träning med honor choir, som är dom bästa i norra nevada, och herregud va jag blev imponerad :D vi lät helt underbara om jag får säga det själv och va mycket roligt folk det finns i körer.. dom borde ta över den attiduden till sverige, där kör har en aning nördstämpel över sig.. vi hade åtta timmar träning, vilket gjorde att man var ganska trött när vi kom hem vid sex på eftermiddagen.

Och som om inte det var tillräckligt långt så blev det ännu längre dan efter. Vi lämnade fallon 06:30 och kom hem 23:15. Men det var en jättekul dag som avslutades med le grande finale, konserten. Tom som var direktör hade gjort ett mycket bra jobb med oss och publiken tyckte vi var jättebra.

Och sen fyllde ju min lilla fader år den 19 också, så han förtjänar ett dundergrattis.

Igår lyckades min feber återigen komma tillbaks för typ tionde gången under tre veckor.. börjar bli rejält trött på det och hostan som finns där konstant.. blir nog att besöka farbror doktorn nån gång inom närmsta framtiden. Idag har jag varit hemma och varit jätteduktig och städat och tvättat tre maskiner än så länge, så nog är jag väl värd lite gitarrspelande nu?

Kommentarer
Postat av: Jesper

din lilla drugaddict.. kommer nog ihåg att du pumpades full med morfin för foten.. och niu kurerar du dig med marijuana.. tss.. :) men härligt med san fransisco :D skype nån dag? hade gött

2008-02-24 @ 14:04:07
URL: http://mrsilvstam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0